نحوه ایجاد بسته‌بندی جلب توجه با طرح های مبتنی بر روانشناسی

zahraxv200@gmail.com ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
نحوه ایجاد بسته‌بندی جلب توجه با طرح های مبتنی بر روانشناسی

به منظور رقابت با سایر برندهای موجود در قفسه، افزایش فروش و تصاحب سهم منصفانه خود از بازار مصرف، نیاز به طراحی بسته بندی جلب توجه دارید. طرحی که با بسته بندی خود ایجاد می‌کنید باید نشان دهنده محصولی باشد که می‌فروشید در حالی که خودتان نمی‌توانید آن را تبلیغ کنید. بنابراین، چه چیزی باعث می‌شود طراحی بسته‌بندی چشم‌نوازتر شود در حالی که سایر محصولات توسط مصرف‌کنندگان نادیده گرفته می‌شوند یا نادیده گرفته می‌شوند؟ ما اینجا در مورد قیمت صحبت نمی کنیم. در یک کلام، روانشناسی.

استفاده از روانشناسی بازاریابی

ما می‌دانیم که مصرف کننده به محرک های بصری به طور ناخودآگاه، یکی از اصول اصلی روانشناسی بازاریابی، پاسخ می دهد. تنها چیزی که نیاز دارید این است که سلیقه مصرف کننده را جلب کنید و محصول به فروش می رسد. در واقع، اگر بتوانید خریدار را وادار کنید که به طراحی بسته بندی لوازم آرایشی شما پاسخ مثبت بدهد، محصولات بیشتری را می‌فروشید. به بیان دیگر، هر چه طراحی بسته بندی محصول جذاب‌تر باشد، انگیزه بیشتری برای خریدهای تکان دهنده در آنها ایجاد می کند. در اینجا 4 نکته طراحی مبتنی بر روانشناسی وجود دارد که به بسته بندی شما کمک می کند توجه مصرف کننده را جلب کند.

طراحی بسته‌بندی زمانی تاثیرگذارتر است که عناصر بافت و لمس وجود داشته باشد در یک دنیای کامل، طراحی بسته بندی شما به مصرف کنندگان انگیزه می‌دهد تا محصول شما را تحویل بگیرند، بخرند و با خود به خانه ببرند. از این گذشته، بسته بندی محصول نه تنها به این منظور است که قابل رویت باشد، بلکه برای این است که شما نیز آن را لمس کنید.

شکل و ساختار طراحی بسته بندی شما باید بر احساسات تأثیر بگذارد، در مورد بسته بندی محصول، منحصر به فرد ترین شناسه شکل آن است. جالب است بدانید که خطوط و اشکال بدون زمینه می‌توانند هیبت، رضایت، هیجان یا ترس را القا کنند.

بافت بسته‌بندی محصول شما بر نحوه درک مصرف‌کننده تأثیر می‌گذارد، احساسی که بسته‌بندی محصول برای شخصی که آن را می‌گیرد می‌تواند پیامدهای خاصی در مورد آنچه در داخل آن است ایجاد کند. در صورت امکان، بافتی را انتخاب کنید که به مصرف کننده بگوید داخل آن بسته بندی چه چیزی وجود دارد.

از رنگ برای برانگیختن یک واکنش احساسی استفاده کنید، رنگ های استفاده شده در طراحی بسته بندی محصول شما باید 3 عملکرد کلیدی داشته باشند: 1) باید توجه خریدار را به خود جلب کند، 2) باید معنای احساسی برای مصرف کننده ایجاد کند، و 3) باید هویت برند شما را تقویت کند. واقعیت این است که طراحی بسته‌بندی بر ضمیر ناخودآگاه مصرف‌کننده تأثیر می‌گذارد و در زمانی که قصد خرید محصول خاصی را ندارد، بر رفتار او تأثیر می‌گذارد. اگر رنگ، طرح و بسته بندی را دوست داشته باشند، بار اول آن را می‌خرند.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.