بسته بندی چگونه می تواند محصولات را از تقلب و دستکاری محافظت کند؟

zahraxv200@gmail.com ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
بسته بندی چگونه می تواند محصولات را از تقلب و دستکاری محافظت کند؟

آیا تا به حال در بازار پرسه می‌زنید تا غرفه‌ای را ببینید که عطرهای Givenchy را با قیمت‌های بسیار پایین می‌فروشد؟ یا شاید شما منتظر قطار خود بوده اید که شخصی به شما مراجعه کرده و رژ لب MAC را به قیمت چند دلار می فروشد؟ جعل کنندگان با تکرار محصولات و بسته بندی های آنها از محبوبیت مارک‌های معروف سوء استفاده می‌کنند. در نتیجه، مصرف کنندگان ناآگاهانه تقلیدهایی با کیفیت پایین خریداری می کنند.

محصولات تقلبی برای شرکت‌هایی که قربانی تقلبی شدن محصولاتشان می‌شوند، خطر اقتصادی و سلامتی و ایمنی را برای مشتریان به همراه دارد. هنگامی که صحبت از ایمن نگه داشتن مشاغل و مصرف کنندگان از جعل و دستکاری می‌شود، بسته بندی نقش کلیدی ایفا می کند. به خواندن ادامه دهید تا بدانید، چگونه؟

ویژگی‌های احراز هویت: برای مبارزه با جعل، تولیدکنندگان ویژگی‌های احراز هویت پیشرفته را در بسته‌بندی محصول خود وارد می‌کنند. چنین ویژگی هایی اغلب با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند، اما می‌توان آنها را به راحتی تأیید کرد. برخی از تکنیک های رایج احراز هویت شامل مواردی مانند هولوگرام، مهر و موم‌های آشکار و شماره سریال منحصر به فرد می باشد. به عنوان مثال، مهر و موم های غیرقابل دستکاری، هنگامی که بسته باز می‌شود، می‌شکنند یا علائم واضحی از تداخل را نشان می‌دهند، که به مصرف کنندگان در مورد دستکاری احتمالی هشدار می دهد.

طراحی ضد دستکاری: دستکاری در محصولات مراقبت از پوست و آرایشی می تواند عواقب بدی داشته باشد. از ورود مواد مضر به محصولات گرفته تا تغییر ترکیب آنها، دستکاری ایمنی مصرف کننده را به خطر می اندازد. طراحان بسته بندی با ایجاد طرح های ضد دستکاری که دسترسی غیرمجاز را تقریبا غیرممکن می کند به این تهدید پاسخ می دهند.

یکی از این طرح‌ها، مهر و موم القایی است که مانعی محفوظ و غیرقابل نفوذ ایجاد می‌کند. این همان تکه فویل کوچکی است که اغلب هنگام باز کردن یک مرطوب کننده جدید پیدا می کنید. اگر مهر و موم آسیب ببیند، مصرف کنندگان می توانند فوراً دستکاری را تشخیص دهند. برخی از محصولات نیز در ظروف بدون هوا بسته بندی می‌شوند تا از آلودگی جلوگیری کنند و تضمین کنند که تا زمان استفاده در شرایط عالی باقی می‌مانند.

شفافیت از طریق بسته بندی: امروزه مصرف‌کنندگان برای شفافیت ارزش بالایی قائل هستند، به ویژه در بخش‌های مراقبت از پوست و لوازم آرایشی. بسته بندی با ایجاد امکان مشاهده کالا بدون باز کردن آن به مشتریان می‌تواند به این شفافیت کمک کند. مشتریان ممکن است محصول را در بسته بندی مشاهده کنند و مواردی مانند رنگ، قوام و وضعیت آن را به لطف پنجره های شفاف یا قطعات شفاف تایید کنند. این به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا به محصولاتی که می‌خرند ایمان بیشتری داشته باشند.

آموزش مصرف‌کننده: در حالی که راه‌حل‌های بسته‌بندی پیچیده برای محافظت از محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی ضروری است، اطلاع‌رسانی به مشتریان در مورد این ویژگی‌های امنیتی به همان اندازه مهم است. برندها باید برای آموزش مشتریان خود در مورد نحوه شناسایی کالاهای تقلبی و آنچه در بسته بندی های معتبر باید جستجو کنند، سرمایه گذاری کنند، زیرا این امر به مشتریان امکان می دهد قضاوت عاقلانه ای داشته باشند و از فریب کالاهای تقلبی جلوگیری کنند.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.