پوکه کرم پودر آرایشی

wrighter ۱۴۰۲/۰۲/۰۲

انواع پوکه کرم پودر بر اساس نوع و نحوه پوشش کرم پودر کدامند؟
انواع پوکه کرم پودر براساس نحوه پوشش کرم پودر به پمپی، تیوپی و قوطی شکل تقسیم می‌شود.
چرا پوکه آرایشی پمپی برای کرم پودر مناسب تر است؟
زیرا از مزیت‌های پوکه کرم پودر پمپی می‌توان به استفاده راحت و هدر نرفتن کرم پودر اشاره کرد.
مشکل اصلی پوکه کرم پودر تیوپی چیست؟
بیرون آمدن میزان زیادی از کرم پودر در اثر فشار، هوای گرم یا برعکس قرار گرفتن از مشکل اصلی پوکه کرم پودر تیوپی است.
چه متریالی برای تولید پوکه آرایشی کرم پودر به کار می رود؟
شیشه، پلاستیک، آلومنیوم و چوب متریالی هستند که از آن‌ها می‌توان برای تولید پوکه کرم پودر استفاده کرد.
رایج ترین جنس برای ساخت پوکه کرم پودر تیوپی کدام است؟
پلاستیک. زیرا برای پوکه‌های تیوپی انعطاف‌پذیری اهمیت بسیاری دارد و پلاستیک هم انعطاف‌پذیری بالایی دارد.

کرم پودر یکی از مهم‌ترین لوازم آرایشی است که در کیف هر خانمی قطعا یافت می‌شود و انواع متفاوتی در بازار دارد. هرچقدر که کیفیت و سازگاری کرم پودر با پوست اهمیت داشته باشد کیفیت پوکه آرایشی آن نیز مهم است. زیرا پوکه کرم پودر بر جذابیت محصول، حفظ سلامتی و ساده‌تر کردن نحوه مصرف کرم پودر نیز تأثیر دارد. پوکه آرایشی کرم پودر براساس نوع کرم پودر و جنس به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شود و هریک ویژگی منحصر به فرد خود را دارد.

در این مطلب به ظروف آرایشی کرم پودر و بررسی انواع آن می‌پردازیم پس اگر در مجموعه تولید لوازم آرایشی شما انواع کرم پودر تولید می‌شود و به دنبال پوکه‌های کرم پودر مرغوب هستید تا انتها با ما همراه باشید.

 پوکه آرایشی کرم پودر

یکی از ظروف آرایشی که برای نگهداری انواع کرم‌های آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد پوکه کرم پودر است و انواع آن به انواع کرم پودر و نحوه پخش آن برمیگردد. به عبارتی در بازار کرم پودرهای مختلفی وجود دارد و به انواع مایع، فشرده، استیکی و موس تولید و عرضه می‌شوند، بنابراین با توجه به ماهیت فیزیکی و نحوه پخش این کرم پودرها نمی‌توان از یک نوع پوکه آرایشی برای نگهداری آن‌ها استفاده کرد. به همین دلیل پوکه کرم پودر در جنس‌ها و طراحی‌های مختلفی تولید می‌شود که در ادامه با انواع آن آشنا خواهیم شد.

انواع پوکه کرم پودر

همان‌طور که در قسمت قبلی اشاره کردیم پو‌که‌های آرایشی کرم پودر براساس نوع و نحوه پخش کرم پودر و همچنین متریالی که در ساخت آن‌ها به کار می‌رود به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که هرکدام ویژگی خود را دارند.

انواع پوکه آرایشی کرم پودر بر اساس نحوه پخش آن

کرم پودرها در انواع مختلف مایع، فشرده یا همان جامد، استیکی و موس وجود دارند پس قاعدتا نحوه پخش و استفاده هریک از این کرم پودرها مانند هم نیست چون شکل و‌ظاهر فیزیکی آن‌ها متفاوت هستند. بنابراین با توجه به نوع پخش که از همان تفاوت این کرم پودرها ریشه می‌گیرد پوکه آرایشی کرم پودر به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شود که عبارتند از:

پمپی

پوکه‌های آرایشی پمپی برای کرم پودرهای مایع اغلب تولید می‌شود، البته از آن برای سایر محصولات آرایشی نیز می‌توان استفاده کرد. این نوع پوکه آرایشی یک پمپ دارد که با فشار دادن آن می‌توان به میزان مورد نیاز کرم پودر استفاده کرد. از مزیت‌های پوکه کرم پودر پمپی می‌توان به استفاده راحت و هدر نرفتن کرم پودر اشاره کرد.

تیوپی

این نوع پوکه برای کرم پودرهای مایع و البته سایر کرم‌های مایع مانند ضدآفتاب، ضدلک، ترمیم کننده، کرم‌های دور چشم ‌و انواع ماسک‌ و اسکراب‌ها نیز مناسب است. با فشار دادن تیوپ پوکه می‌توان به راحتی از کرم پودر استفاده کرد. اما پوکه‌های تیوپی دو عیبی که دارند عبارتند از:

۱- اگر پوکه به صورتی قرار بگیرد که درب آن زیر باشد براثر نیروی گرانش کرم پودر نزدیک در جمع شده و به محض باز کردن درب پوکه آرایشی، میزان زیادی کرم پودر خارج می‌شود که برای مصرف کننده مقرون به صرفه نخواهد بود.

۲- در هوای گرم یا در اثر فشار زیاد احتمال ترکیدن و بیرون ریختن کرم پودر از تیوپ وجود دارد.

قوطی

پوکه آرایشی قوطی شکل برای کرم پودرهای فشرده یا همان پنکک، موس و البته سایر محصولات آرایشی پودری مانند رژگونه، پودر فیکس و غیره مناسب است. معمولا پوکه آرایشی قوطی شکل مسطح بوده و برای استفاده از کرم پودری که در این قوطی است به یک براش یا پد مخصوص نیاز خواهید داشت.

انواع پوکه کرم پودر بر اساس جنس و متریال

پوکه‌های آرایشی کرم پودر نیز براساس متریالی که در ساخت آن‌ها به کار می‌برد به انواع شیشه‌ای، پلاستیکی، آلومنیومی و چوبی تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه با هریک از آن‌ها آشنا خواهیم شد.

پوکه آرایشی شیشه ای

پوکه‌های آرایشی اغلب از شیشه ساخته می‌شوند که به آن‌ها پوکه شیشه‌ای می‌گویند، دلیل این امر به خاطر قابلیت استفاده مجدد شیشه، عدم واکنش آن با مواد آرایشی، محافظت از کرم پودر یا سراسر لوازم آرایشی در برابر گرد و غبار و انواع آلودگی و همچنین مشخص بودن رنگ محصول است. پوکه کرم پودر شیشه‌ای در ابعاد مختلفی می‌تواند ساخته شود که از میان آن‌ها، ابعاد ۵، ۱۰، ۱۵ و ۲۰ میلی‌لیتری متداول‌ترین است. ضمنا پوکه شیشه‌ای باید پمپ داشته باشد. پوکه کرم پودر تیوپی از شیشه ساخته نمی‌شوند زیرا در این صورت قابلیت تیوپی شدن وجود ندارد. معمولا پوکه آرایشی شیشه‌ای عیبی ندارد و تنها ایرادی که از آن می‌توان گرفت سنگین بودن وزن پوکه شیشه‌ای است که این مسئله هم مشکل خاصی را ایجاد نمی‌کند.

پوکه آرایشی پلاستیکی

رایج‌ترین نوع پوکه آرایشی براساس جنس، پوکه پلاستیکی است و تقریبا بسیاری از پوکه‌های آرایشی از این نوع هستند. پوکه کرم پودر پلاستیکی می‌تواند به صورت پمپی، تیوپی و قوطی شکل تولید شود اما اغلب نوع تیوپی آن بیشتر برای کرم پودر کاربرد دارد. زیرا برای پوکه‌های تیوپی انعطاف‌پذیری اهمیت بسیاری دارد و پلاستیک هم انعطاف‌پذیری بالایی دارد.

پوکه کرم پودر آلومنیومی

پوکه آلومینیومی که اغلب برای کرم پودرهای پودری و سایر محصولات آرایشی پودری به کار می‌رود حتما باید با کیفیت ساخته بشود. زیرا در صورتی‌که کیفیت پوکه آلومنیومی پایین باشد مشکلات زیر به وجود خواهد آمد که سلامتی مصرف کننده را به خطر می‌اندازند:

  • احتمال واکنش میان بدنه آلومنیومی پوکه با کرم پودر به خصوص کرم پودرهای مایع
  • در صورت وجود رطوبت، احتمال تشکیل کپک در پوکه آرایشی آلومنیومی

پوکه کرم پودر چوبی

محصولات آرایشی بسیار کمی هستند که با چوب ساخته می‌شوند و اغلب هنرمندان و دوستداران محیط زیست به دلیل بازیافت شدن چوب از این متریال برای ساخت پوکه آرایشی استفاده می‌کنند. در این نوع پوکه به دلیل جذب آب بالا احتمال کپک وجود نخواهد داشت.

طراحی و تولید انواع ظروف آرایشی در ویوپلاست

ویوپلاست یکی از مجموعه‌های بزرگ در زمینه تولید پوکه آرایشی است که ظروف آرایشی متنوعی را با کیفیت بالا به مشتری ارائه می‌دهد زیر حفظ سلامت مصرف کنندگان از اهداف اصلی این شرکت است. طراحی زیبا و اصولی، تعهد به مشتری، کیفیت مطلوب و قیمت مناسب ازجمله ویژگی‌های این کارخانه می‌باشد. برای دیده شدن و فروش لوازم آرایشی خود تنها پوکه‌های آرایشی ویو پلاست را کم دارید. شما می‌توانید تنها چشمه‌ای از محصولات را در سایت مشاهده کنید، اگر نیاز به مشاوره هم داشتید می‌توانید با شماره 09907631219 تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

سخن پایانی

پوکه کرم پودر یکی از پرکاربردترین پوکه‌های آرایشی در بین ظروف آرایشی بهداشتی است که با توجه به نوع کرم پودر و متریالی که در ساخت پوکه به کار می‌رود به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شود. انواع پوکه کرم پودر براساس نحوه پوشش کرم پودر به پمپی، تیوپی و قوطی شکل تقسیم می‌شود. ظروف آرایشی شیشه‌ای، پلاستیکی، آلومنیومی و چوبی نیز انواع پوکه کرم پودر براساس جنس است.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.