خرید پوکه و ظروف آرایشی

wrighter ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
ظروف آرایشی

برای ساخت ظروف آرایشی از چه متریالی استفاده می‌شود؟
پلیمر فشرده، شیشه، چوب و فلزاتی مانند آلومینیوم سبک می‌تواند برای تولید ظروف نگهدارنده مواد آرایشی به کار برود.
ظروف آرایشی باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟
سازگار بودن با بدن،‌ قابلیت بازیافت و طراحی زیبا ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های ظروف آرایشی هستند.
دو اصل مهم در صنعت تولید پوکه های آرایشی چیست؟
حفاظت‌کننده و پایدار نگه‌دارنده بودن دو اصل مهم در این صنعت هستند.
آیا پوکه های آرایشی باید بادوام باشند؟
بله. دوام بالای ظروف یا پوکه‌های آرایشی اهمیت دارند.
استانداردهای یک تولید کننده ظروف آرایشی چیست؟
به کارگیری افراد متخصص، استفاده از تکنولوژی روز دنیا،‌ پیروی از استانداردهای جهانی استانداردهای یک شرکت تولیدی ظروف آرایشی است.

امروزه به دلیل جذابیت و مصرف بالای لوازم آرایشی بهداشتی صنایع مرتبط با محصولات مو و پوست علاوه بر تولید و فروش لوازم آرایشی و بهداشتی،‌ صنعت تولید ظروف آرایشی نیز رونق یافته است. زیرا علاوه بر کیفیت مواد آرایشی یا بهداشتی ظاهر زیبا و کیفیت بالای ظروف آرایشی یا همان پوکه آرایشی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین تولیدکنندگان علاوه بر تولید لوازم آرایشی باید اهمیت ظروف آرایشی را نیز در نظر بگیرند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به نبایدها و بایدهای ظروف آرایشی بهداشتی و استانداردهایی که تولید کننده‌های پوکه‌های آرایشی باید داشته باشند بپردازیم که در هنگام خرید ظروف آرایشی به این موارد دقت کنید پس با ویوپلاست همراه باشید.

قبل از آنکه به طور تخصصی در مورد ظروف آرایشی بپردازیم، مروری بر انواع آن‌ها داشته باشیم:

انواع ظروف آرایشی بهداشتی

ظروف یا پوکه‌های آرایشی ظروف نگهدارنده مواد آرایشی بهداشتی هستند که از مواد داخل خود در برابر عوامل محیطی، آلوده یا فاسد شدن جلوگیری می‌کند. همچنین در زیبا نشان دادن محصول تاثیر بسیاری دارند. ظروف آرایشی و بهداشتی دنیای بسیار متنوعی دارند اما می‌توان ازجمله آن‌ها به پوکه پرایمر، پوکه کرم پودر، پوکه کانسیلر،‌ پوکه رژ مایع و رژ جامد، پوکه ریمل، پوکه سایه‌های آرایشی، پوکه اسپری‌ها خوشبوکننده بدن یا مو و ظروفی از این قبیل اشاره کرد.

باید و نبایدهای ظروف آرایشی بهداشتی

به طور کلی صنعت تولید لوازم آرایشی به این خاطر به وجود آمده است که هم از لحاظ ظاهری، زیبایی و جذابیت خلق‌ کند و هم اینکه محصولات آرایشی بهداشتی را از انواع آلودگی‌ها مانند میکروب‌ها محافظت کند. تولید این ظروف بر دو اصل پایدر استوار شده است که این دو اصل عبارتند از:

  1. حفاظت‌کننده بودن
  2. پایدار نگه‌دارنده بودن

طبق این دو اصل یک سری بایدها و نبایدها برای انواع ظروف آرایشی تعریف می‌شود که عبارتند از:

حافظ سلامتی انسان

لوازم آرایشی یا بهداشتی از آن دسته محصولاتی هستند که با پوست و مو افراد در تماس مستقیم هستند. به همین دلیل ظروفی که این مواد را در داخل خود نگه می‌دارد باید از متریالی ساخته باشند که در مرحله اول خود این متریال سمی و مضر نباشند. در مرحله بعد نیز به گونه‌ای باشند که بتوانند از مواد آرایشی در برابر گرد و غبار، میکروب‌ها، کپک‌ها و غیره محافظت کنند تا به سلامتی افراد آسیبی نرسد و برای آن‌ها ایمن باشد. ازجمله متریالی که برای ساخت ظروف آرایشی و بهداشتی به کار می‌رود می‌توان به مواد شیمیایی زیر اشاره کرد:

  • پلاستیک فشرده
  • شیشه
  • چوب
  • برخی از فلزات سبک و غیر سمی سازگار با بدن افراد

ظروف آرایشی

 

زیست سازگار بودن ظروف آرایشی با محیط

به دلیل تولید انبوه این ظروف، باید متریال به کار رفته در آن‌ها علاوه بر سازگار بودن با بدن، با محیط زیست هم سازگار باشد و به چرخه طبیعت آسیبی نرساند. قابلیت بازیافت ظروف آرایشی ازجمله ویژگی‌هایی است که هم باعث می‌شود برای محیط زیست بهتر باشد و هم اینکه در هزینه‌های مربوط به فرایند تولید صرفه جویی می‌شود.

دوام بالا

طراحی و تولید ظروف نگهدارنده مواد آرایشی باید دوام بالایی داشته باشند. این ویژگی خود به عوامل مختلفی مانند شیوه و چگونکی واکنش ترکیبات مواد آرایشی بهداشتی با ترکیبات ظروف آرایشی دارد.

طراحی زیبای ظروف آرایشی

تولیدکنندگان لوازم آرایشی به یکی از نکاتی که باید در حین خرید ظروف آرایشی توجه داشته باشند طراحی آن‌هاست. زیرا رعایت اصول زیبا شناسی و کاربری راحت برای استفاده در تولید ظروف آرایشی یک نوع مشتری مداری است که در افزایش فروش لوازم آرایشی و محصولات بهداشتی تأثیر چشمگیری دارد. منظور از کاربری راحت یعنی اینکه اگر به عنوان مثال پوکه رژ به گونه‌ای باشد که باچرخاندن آن رژ به راحتی خارج یا به جای خود برگردانده نمی‌شود. در این صورت فرد از خرید مجدد این رژ منصرف خواهد شد. بنابراین نباید از زیبایی ظاهری و کاربری راحت ظروف آرایشی غافل شوید.

مقاوم بودن در برابر تغییرات دمایی

پوکه‌های آرایشی باید در برابر تغییرات دمایی مانند درجه حرارت‌های گرم و سرد از خود مقاومت نشان دهند.

مقاوم بودن در برابر اشعه های مضر

مقاومت در برابر اشعه‌های مضر مانند اشعه‌های فرابنفش یکی دیگر از بایدهای ظروف آرایشی است.

استانداردهای لازم یک تولید کننده پوکه آرایشی

یک تولید کننده ظروف و پوکه آرایشی باید استانداردهای لازم را داشته باشد که این استانداردها شامل موارد زیر هستند:

  • به کارگیری افراد متخصص
  • تولید ظروف نگهدانده آرایشی در سوله‌ها و کارگاه‌های تمیز و با رعایت استانداردهای بهداشتی جهانی
  • پیروی از استانداردهای تعیین شده در اتحادیه‌های آمریکا و اروپا در تولید انواع پوکه‌ های آرایشی
  • انجام تمام تست‌های کنترل کیفی لازم برای بررسی کیفی ظروف آرایشی تولید شده
  • به کار بردن مواد اولیه باکیفیت
  • به کارگیری متدهای دانشی به روز
  • استفاده از آخرین تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دنیا

ظروف آرایشی

نحوه خرید پوکه و ظروف آرایشی

به دلایلی که در قسمت‌های قبلی به آن‌ها اشاره کردیم نباید سفارش تولید ظروف آرایشی خود را به هر تولید کننده سپرد. یکی از تولید کننده‌های پوکه آرایشی در تهران که از قدمت و تجربه بسیار بالایی برخوردار بوده، ویوپلاست است. مجموعه ویو پلاست برای بسیاری از تولیدکنندگان لوازم آرایشی، پوکه های آرایشی مختلفی را مانند پوکه رژ، پوکه پرایمر، پوکه کرم پودر و غیره تولید کرده است که همگی از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. بنابراین می‌توانید تولید ظروف آرایشی خود را به راحتی به ویو پولاست بسپرید.

سخن پایانی

به دلیل تقاضای بالای محصولات آرایشی بهداشتی امروزه صنعت ظروف نگهدارنده لوازم آرایشی رونق بسیاری پیدا کرده است. اما این ظروف باید با یک سری ویژگی و استانداردهای لازم را داشته باشند. ازجمله مهم‌تری ویژگی‌های یک ظرف آرایشی استاندارد می‌تواند زیست سازگار بودن آن با بدن و محیط زیست، طراحی زیبا، دوام بالا، مقاوم بودن آن در برابر گرما و سرما و همچنین مقاوم بودن آن در برابر اشعه‌های مضر باشد.