تولید و ساخت ظروف آرایشی شیشه ای

wrighter ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
پوکه آرایشی

چرا ظروف شیشه ای در بین تولید کننده های ظروف آرایشی بهداشتی محبوب است؟
ظروف آرایشی شیشه ای به این خاطر که از ورود میکروب، باکتری و گرد و غبار به داخل مواد آرایشی جلوگیری می‌کند. همچنین به این خاطر که شیشه با مواد آرایشی واکنش نمی‌دهد و می‌توان مدت زمان زیادی از آن استفاده کرد. بنابراین به دلایل بهداشتی و البته ظاهر زیبا ساخت ظروف آرایشی شیشه ای در بین تولید کنندگان محبوبیت بالایی دارد.
آیا ظروف آرایشی شیشه ای قابل بازیافت هستند؟
بله ظروف شیشه ای قابل بازیافت بوده و به همین خاطر با طبیعت سازگاری دارند.
۵ مرحله ساخت ظروف آرایشی شیشه ای کدامند؟
تهیه ترکیب اولیه برای ساخت شیشه، ذوب کردن ترکیب مواد اولیه، تصفیه کردن، هموژنه کردن، سرد کردن مذاب و شکل دهی ۵ مرحله ساخت ظروف شیشه ای برای ظروف آرایشی بهداشتی هستند.
چرا خارج کردن حباب از مذاب در ساخت ظروف شیشه ای اهمیت دارد؟
وجود حباب باعث می‌شود در نهایت ظروف آرایشی شیشه ای ظاهر خوبی نداشته باشند و همچنین این ظروف را در مقابل ضربه آسیب‌پذیرتر می‌کند. به همین دلیل مرحله خارج کردن حباب از مذاب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
آیا امکان ساخت همه نوع ظروف آرایشی با شیشه وجود دارد؟
بله. ظروف آرایشی شیشه ای تنوع بالایی در طرح و رنگ دارند. ظروف آرایشی مانند ظروف کرم پودر،‌ سایه، رژلب، لاک، کرم های شب و غیره می‌توانند با شیشه ساخته شوند.

16برای ساخت ظروف آرایشی و بهداشتی بهترین گزینه شیشه است زیرا ظروف آرایشی شیشه ای به راحتی با سایر مواد واکنش نمی‌دهند و انتقال آلودگی در آن‌ها کمتر است. به همین دلیل ظروف آرایشی شیشه ای در بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان از محبوبیت بالایی برخوردار است. در ادامه این مطلب از ویوپلاست همراه ما باشید تا شما عزیزان را با مراحل ساخت ظروف آرایشی شیشه ای و مزایایی که این ظروف دارند آشنا سازیم.

قبل از آنکه به بررسی مراحل تولید ساخت ظروف آرایشی شیشه ای و مزایای آن بپردازیم اهمیت تولید ساخت ظروف آرایشی بهداشتی را بررسی کنیم.

دلایل اهمیت تولید ساخت ظروف آرایشی بهداشتی

با رشد چشمگیر صنعت تولید لوازم آرایشی، صنایع وابسته به آن ازجمله ساخت ظروف آرایشی بهداشتی رونق پیدا کرده است. زیرا طبیعتا با افزایش تولید محصولات آرایشی بهداشتی تعداد متقاضیان برای تولید ظروف یا همان پوکه‌های آرایشی بهداشتی نیز افزایش پیدا می‌کند. ساخت ظروف آرایشی از دو جهت از اهمیت بالایی برخوردار هستند:

یکی اینکه ظروف آرایشی بهداشتی باید از موادی ساخته شوند که به خوبی بتوانند از مواد آرایشی بهداشتی که در داخل آن‌ها قرار می‌گیرند محافظت کنند. محافظت از گرد و غبار، باکتری، قارچ و اشعه بنفش ازجمله محافظت‌هایی است که یک ظرف آرایشی بهداشتی باید از مواد آرایشی بکند. همچنین عدم واکنش‌پذیری ظروف آرایشی با مواد آرایشی یا بهداشتی نیز موضوع بسیار مهمی است.

دوم اینکه امروزه به دلیل تغییر در سبک‌های زندگی ظاهر محصول اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده است. به همین دلیل تولیدکنندگان ظروف آرایشی باید در هنگام ساخت به گونه‌ای آن‌ها را طراحی کنند که علاوه بر کاربری راحت ظاهر زیبایی نیز داشته باشد. ظاهر زیبا مشتری را برای خرید بیشتر ترغیب می‌کند. طراحی کاربرپسند هم باعث می‌شود که مصرف کننده بتواند به راحتی از ظروف آرایشی استفاده کند. به عنوان مثال ظروف کرم‌های آرایشی باید به گونه‌ای باشند که به راحتی کرم از آن خارج شود تا مصرف کننده به هنگام استفاده از آن اذیت نشود.

ظروف آرایشی

و اما چرا ظروف آرایشی شیشه ای

در بین انواع ظروف آرایشی و بهداشتی، ظروف شیشه ای از لحاظ جنس و ظاهر بهترین گزینه هستند. ازجمله دلایل این امر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درصد ترکیب مواد شیمیایی آرایشی یا بهداشتی با مواد ظروف آرایشی بهداشتی شیشه ای و تغییر شیمیایی آن‌ها بسیار کم است.
  • ظروف شیشه ای شفاف بوده و به این صورت می‌توان میزان مواد داخل آن را مشاهده کرد.
  • در برابر سرما و گرما شیشه مقاومت بسیار بالایی دارند.
  • مواد آرایشی و بهداشتی مدت طولانی‌تری در ظروف آرایشی شیشه ای سالم می‌مانند. به همین دلیل این ظروف از محبوبیت بالایی برخوردارند و در بین انواع ظروف آرایشی فروش بیشتری دارند.
  • ظروف شیشه ای قابلیت بازیافت دارند.

مراحل ساخت ظروف آرایشی شیشه ای

ظروف آرایشی بهداشتی شیشه ای از آن دسته از ظروفی هستند که بسیاری از افراد بعد از خالی شدن آن‌ها، این ظروف را دور نمی‌اندزاند و معمولا از آن برای نگهداری سایر محتویات استفاده می‌کنند. به همین دلیل، نتیجه می‌گیریم که ظروف شیشه اشیائی هستند که به طور طولانی توسط مصرف کننده مورد مصرف قرار می‌گیرند. بنابراین نمی‌توان فرایند مربوط به تولید این ظروف را ساده در نظر گرفت. باید تولید و ساخت ظروف آرایشی شیشه ای دقت بالایی داشته باشیم تا بتوان کالای خوبی را به بازار عرضه کرد.

برای تولید ظروف شیشه ای مکانیزم‌های مختلفی به کار می‌رود اما به طور کلی اگر بخواهیم مراحل ساخت ظروف آرایشی شیشه ای را برای شما نام ببریم می‌توان گفت که ساخت و تولید ظروف شیشه ای ۵ مرحله دارد که در ادامه این ۵ مرحله را برای شما شرح می‌دهیم:

آماده‌سازی ترکیب اولیه شیشه

اصلی‌ترین ماده اولیه جهت ساخت ظروف آرایشی شیشه‌ ای،‌ سیلیس می‌باشد. اما برای افزایش استحکام، مقاومت و شفافیت عناصر و ترکیبات دیگری را مانند اکسید منیزیم، سدیم کربنات، اکسید آلومینیوم، بور، فسفر و غیره به سیلیس اضافه می‌کنند. همچنین در صورتی‌که تولید کنندگان قصد ساخت ظروف شیشه ای رنگی را داشته باشند می‌توانند به ترکیب فوق اکسید نیکل را برای ایجاد رنگ‌های آبی، سیاه، بنفش و اکسید کروم را برای ایجاد رنگ سبز و زرد و اکسید آهن را برای ایجاد انواع طیف‌های رنگی بیافزایند. به این صورت ترکیب یا همان بچ شیشه با درصدهای مشخصی از ترکیبات فوق تهیه می‌شود.

ذوب کردن مواد اولیه

ذوب کردن مواد اولیه مهم‌ترین مرحله به شمار می‌رود. در این مرحله ترکیب تشکیل شده از مواد اولیه به صورت یکنواخت ذوب می‌شوند. ذوب مواد اولیه معمولا در کوره‌های صنعتی تحت دمای ۶۰۰ الی ۹۰۰ درجه سانتی‌گراد صورت می‌گیرد.

تصفیه کردن

در این مرحله حباب‌های ریز و درشت از مذاب اولیه خارج می‌شوند که به این فرایند تصفیه کردن می‌گویند. اهمیت این مرحله جهت کیفیت و شفافیت شیشه بسیار بالاست به این خاطر که حضور حباب‌ها علاوه بر خراب کردن ظاهر ظروف آرایشی آن را آسیب‌پذیرتر و شکننده می‌کنند. زیرا وجود حباب در مذاب شیشه محلی برای ایجاد و رشد ترک است.  برای خروج حباب‌ها از خمیر شیشه از موادی مانند اکسید آرسنیک، سدیم سولفیت و کلروسدیم استفاده می‌کنند.

ظروف آرایشی

هموژنه کردن

هموژنه به معنای همگن بوده یعنی که همه ترکیبات به صورت یکسان در خمیر شیشه‌ای وجود داشته باشد. حساسیت این مرحله بسیار بالاست و برای هموژنه کردن دمای خمیر را تا ۱۳۰۰ درجه سانتی‌گراد بالا می‌برند.

حرارت دهی

برای اینکه شیشه را بتوان شکل دهی کرد باید گرانروی خمیر شیشه مناسب باشد به همین دلیل باید دمای خمیر را تا دماهای پایین آورد.

شکل دهی آخرین مرحله از ساخت ظروف آرایشی

در این مرحله خمیر شیشه آماده شکل دهی است و میتوان آن را به فرم دلخواه درآورد.

خرید ظروف آرایشی

ویوپلاست تولید کننده انواع پوکه و ظروف آرایشی است که همگی از مواد اولیه مرغوب تشکیل شده‌اند و ظاهری زیبا دارند. شما می‌توانید برای سفارش و خرید پوکه آرایشی مانند پوکه پرایمر، پوکه رژ لب و غیره با شماره‌های درج شده در سایت ویوپلاست تماس بگیرید تا همکاران در ویو پلاست شما را راهنمایی کنند.

کلام آخر

ظروف شیشه ای برای ظروف آرایشی بهداشتی گزینه‌ای مطلوب است. زیرا شیشه علاوه بر تنوع در طرح و رنگ به سختی با مواد آرایشی و بهداشتی واکنش می‌دهد و محافظت‌کننده خوبی در برابر باکتری، گرد و غبار و انواع آلودگی است. مراحل ساخت ظروف آرایشی شیشه ای به ترتیب عبارتند از: تهیه ترکیب شیشه، ذوب کردن مواد اولیه، تصفیه کردن،‌ هموژنه کردن، سرد کردن خمیر شیشه و شکل دهی.