چگونه طراحی بسته‌بندی برند خود را انجام می دهید؟

zahraxv200@gmail.com ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
چگونه طراحی بسته‌بندی برند خود را انجام می دهید؟

با داستان خود شروع کنید

قبل از طراحی هر بسته بندی برند برای محصولات خود، تعریف داستان شرکت شما ضروری است. نام تجاری با تاریخچه، ارزش‌ها، ماموریت و چشم انداز یک شرکت شروع می‌شود. باورهای شرکت خود، مخاطبانی که قصد دارید محصول خود را برای آنها بازاریابی کنید، چه چیزی آن را منحصر به فرد می‌کند و چگونه می‌تواند زندگی مصرف‌کنندگان را تغییر دهد، تعیین کنید. هنگامی که این موضوع را مشخص کردید، می‌توانید به سمت بسته بندی برند بروید.

سازگاری با استفاده از بسته برندینگ

برای شروع، اجازه دهید به چند ملاحظات کلیدی که باید هنگام برنامه ریزی طراحی بسته خود برای مطابقت با نام تجاری خود رعایت کنید، نگاهی بیاندازیم.

ثبات اولین و مهمترین چیزی است که باید در هنگام ایجاد برند از طریق بسته بندی در نظر بگیرید. این، به این معنی نیست که طرح یکسان را روی همه محصولات خود دوباره به کار ببرید. انجام آن به سرعت خسته‌کننده خواهد شد. کلید ثبات این است که یک دستورالعمل سبک ایجاد کنید که پایه و اساس تمام تلاش های آینده شما باشد، چه برای بسته بندی یا تبلیغات، این به عنوان بسته برندینگ شناخته می‌شود. بسته‌های برندینگ را با بسته‌بندی برند اشتباه نگیرید. آنها متفاوت هستند، اما در عین حال، دست به دست هم می‌دهند. یک بسته برندینگ می‌تواند و باید روی بسته بند برند شما اعمال شود.  بسته برندسازی در مورد ایجاد هویت بصری برند شما و ایجاد دستورالعمل‌هایی برای حفظ مداوم آن است. متداول‌ترین مواردی که در بسته برندینگ گنجانده شده است، طراحی لوگو، پالت‌های رنگی، تایپوگرافی برند و راهنمای سبک برند است. به شباهت های بسته برندینگ با هشت عنصر برای برندسازی ثابت توجه کنید.

طراحی لوگو: یک لوگوی اصلی متمایز و منحصر به فرد عالی است، اما این بدان معنا نیست که می‌تواند از نظر طراحی با همه رسانه ها کار کند. هنگام ایجاد یک بسته نام تجاری، تغییرات لوگو را در نظر بگیرید یا زیر مارک‌های کوچک‌تر را در بسته برند خود بگنجانید.

 

داشتن تغییرات یا علائم فرعی کوچک‌تر، حفظ ثبات در سراسر بسته بندی و سایر مواد برند شما را آسان تر می‌کند. با این حال، مطمئن شوید که طرح‌های رنگی و فونت‌ها در تمامی تغییرات و زیرعلامت‌ها سازگار هستند تا از تشخیص آسان برند اطمینان حاصل کنید. این ما را به بررسی بعدی و بسته بندی نام تجاری ضروری هدایت می کند.

پالت‌های رنگی: پالت‌های رنگی برای حفظ ثبات در همه اشکالی که برند شما ممکن است داشته باشد بسیار مهم است.یک پالت رنگ باید شامل تمام رنگ‌هایی باشد که برند شما در همه رسانه‌ها استفاده می‌کند، چه رسانه‌های اجتماعی، چه مواد تبلیغاتی یا بسته‌بندی محصول. رنگ ها باید نمایانگر شخصیت برند شما باشند، بنابراین تا حد امکان جزئیات را ارائه دهید.

تایپوگرافی برند: تایپوگرافی فقط انتخاب فونت با ظاهر مناسب نیست. فونت قابل توجه است، اما شما باید اندازه متن، حروف بزرگ و قرارگیری را نیز در نظر بگیرید. فضای منفی یا خالی نیز نقش اساسی در ایجاد ظاهری خاص برای برند شما دارد. اطمینان حاصل کنید که بسته نام تجاری شما شامل دستورالعمل‌هایی در مورد تایپوگرافی، از جمله دستورالعمل‌هایی در مورد حروف بزرگ، فاصله و اندازه برای ثبات است. با در نظر گرفتن تمام موارد فوق، اکنون می‌توانید یک راهنمای سبک برند ایجاد کنید تا به عنوان پایه ای محکم برای طرح های بسته بندی آینده و هر ماده دیگری که ممکن است برای ارتقای برند خود به آن نیاز داشته باشید. آخرین چیزی که در هنگام توسعه یک بسته برند باید در نظر گرفت این است که آن را بیش از حد طراحی نکنید.

 

چالش ها و راه حل های مشترک

ایجاد برندسازی ثابت از طریق بسته بندی بدون چالش های مختلف نیست. این چالش‌ها در حفظ سازگاری بین برند و بسته‌بندی شما ایجاد می‌شوند، اما با برنامه‌ریزی و تفکر کامل می‌توان از آنها اجتناب کرد. از پیام‌های مختلط خودداری کنید. سردرگم کردن مصرف‌کنندگان آخرین کاری است که می‌خواهید با بسته بندی خود انجام دهید، بنابراین زبان و تصاویر را به دقت در نظر بگیرید تا پیام خود را تا حد امکان واضح و مختصر منتقل کنید. از رقبای خود کپی نکنید. اگرچه ممکن است کپی کردن موفقیت‌های رقیب خود وسوسه انگیز باشد، اما در این وسوسه نیفتید.

سازگاری بین آنلاین و آفلاین را حفظ کنید . مسلم است که همه چیز در فرم آنلاین متفاوت از آفلاین به نظر می‌رسد. با این حال، پایبندی به دستورالعمل‌های بسته برندسازی به شما کمک می‌کند تا مطالب آنلاین و آفلاین را تا حد امکان سازگار نگه دارید. در نهایت برند خود را زیر نظر بگیرید. به تحلیل‌ها، نظرسنجی‌ها، نظرات و دیگر اشکال بازخورد دقت کنید. بدانید چه کاری را درست انجام می‌دهید و چه کاری را اشتباه انجام می دهید. بنابراین، بسته‌بندی نیز نام تجاری شماست. حفظ بسته‌بندی محصول شما در راستای ارزش‌ها، باورها و هویت شرکت، برای حفظ هویت برند ثابت و مستحکمی است که مشتریان آن را شناسایی، قدردانی و پشتیبانی می‌کنند.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.