راهنمای انتخاب پوکه های آرایشی (آمبولانژ) برای فروشندگان

مدیرسایت ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
راهنمای انتخاب پوکه های آرایشی (آمبولانژ) برای فروشندگان

به راهنمای جامع ما در مورد انتخاب پوکه های آرایشی (آمبولانژ) خوش آمدید. احتمالا به‌عنوان یک تولید‌کننده محصولات آرایشی بهداشتی، می‌دانید که تنها تولید محصولات باکیفیت مهم نیست؛ بلکه باید آن‌ها را در بسته ‌بندی‌های مناسب و شکیل ارائه دهید تا مشتری نسبت به خرید آن‌ها ترغیب شود.

ظرف مناسب می‌تواند باعث موفقیت محصول شما شود یا باعث شکست آن شود؛ زیرا می‌تواند بر جذابیت، دوام و ماندگاری لوازم آرایشی و شیوه استفاده از آن‌ها تأثیر بگذارد.

در این مقاله، اطلاعاتی را ارائه می‌دهیم تا به شما کمک کنیم بهترین پوکه یا ظرف را برای لوازم آرایشی خود انتخاب کنید.

 

برای انتخاب پوکه های آرایشی (آمبولانژ) چه چیزهایی را در نظر بگیریم؟

برای یک انتخاب موفق پوکه های آرایشی (آمبولانژ)، لازم است همه موارد زیر را با هم در نظر گرفته و با توجه به آن‌ها نوع مناسب ظرف انتخاب گردد.

  • اندازه
  • مواد
  • شکل
  • رنگ و شفافیت
  • عملکرد
  • هزینه

 

 

اندازه

اولین تصمیمی که باید بگیرید اندازه ظرف شماست. مشتریان شما در هر بار استفاده به چه مقدار محصول نیاز خواهند داشت؟ هر چند وقت‌ یکبار از محصول استفاده می‌کنند؟ مدت زمان ماندگاری محصول چقدر است؟ اینها همه سؤالاتی هستند که باید در هنگام تصمیم‌گیری برای اندازه ظرف به آن فکر کنید.

محصولاتی مانند شامپو و نرم‌کننده، معمولا در حجم‌های بالاتری به‌ فروش می‌رسند، اما برای اقلامی مانند سرم‌های صورت یا کرم دور چشم، حجم‌های کم‌تر رایج‌تر است.

علاوه‌بر این، برخی از مواد آرایشی و بهداشتی در هر بار استفاده به مقدار کمی مصرف می‌شوند و در عین حال قیمت آن‌ها نیز زیاد است، برای این مواد آرایشی نیز باید از پوکه‌های به نسبت کوچک‌تر استفاده کنید. برای مثال، پوکه‌های عطر معمولا خیلی بزرگ نیستند.

 

مواد

در طراحی پوکه های آرایشی (آمبولانژ)، متداول‌ترین مواد مورد استفاده پلاستیک، شیشه و فلز است.

بطری‌ها و ظروف پلاستیکی بسیار رایج هستند. با این حال، ظروف و بطری‌های شیشه‌ای، که اغلب برای مارک‌های لوکس‌تر استفاده می‌شوند، بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته‌اند. همچنین ظروف فلزی برای محصولاتی مانند بالم لب یا محصولات مراقبت از مو کاربرد زیادی دارد.

پلاستیک رایج‌ترین انتخاب است؛ زیرا معمولاً ارزان بوده‌ و کاربردهای وسیعی دارد. اما یک ظرف شیشه‌ای یا آلومینیومی می‌تواند سبب افزایش قیمت محصول شود؛ چیزی که اغلب فروشندگان سعی دارند از آن اجتناب کنند.

علاوه‌بر زیبایی، برای انتخاب جنس، باید محتویات مواد آرایشی را از نظر سازگاری بررسی کنید. برخی از حلال‌ها، نرم‌کننده‌ها یا روغن‌ها می‌توانند پلاستیک‌ را تخریب کرده و آن را برای استفاده، نامناسب کنند. در این موارد لازم است ظروف شیشه‌ای را انتخاب کنید. همچنین انتخاب انواع فلزی پوکه‌، برای مواد خورنده مناسب نیست.

 

شکل

قبل از انتخاب پوکه، به‌شکل بسته‌بندی لوازم آرایشی خود فکر کنید. محصول آرایشی شما در چه شکلی از ظرف زیباتر است؟ چه شکلی از پوکه برای استفاده از محصول شما مناسب‌تر است؟

بطری و ظروف استوانه‌ای اغلب ارزان‌ترین گزینه هستند. با این حال، ممکن است دریابید که یک بطری مربع یا مخروطی برای محصول شما بهتر است. طیف گسترده‌ای از شکل‌های ظرف وجود دارد، بنابراین قبل از تصمیم‌گیری در مورد طرح نهایی خود، تحقیقات خود را انجام دهید و چند سبک مختلف را آزمایش کنید. در صورت تمایل می‌توانید بطری‌های سفارشی نیز تهیه کنید، اما این بسیار گران‌تر است و احتمالاً برای کارهای کوچک مناسب نیست.

هنگامی که در مورد شکل پوکه آرایشی خود تصمیم گرفتید، باید به این فکر کنید که چه برچسبی باید استفاده کنید. به‌عنوان مثال، اگر از یک ظرف مخروطی استفاده می‌کنید، به یک برچسب مخروطی‌شکل نیاز دارید. در غیر این صورت، برچسب هنگام چسباندن چروک می‌شود.

 

رنگ و شفافیت

رنگ پوکه های آرایشی (آمبولانژ) می‌تواند بخش مهمی از طراحی شما باشد. به برندینگ خود فکر کنید؛ اطمینان حاصل کنید که رنگ ظرف شما با سبک برند مطابقت دارد. به‌عنوان مثال، اگر نام تجاری شما ساده است و از رنگ سیاه و سفید زیادی استفاده می‌کند، یک ظرف سیاه، سفید یا شفاف ممکن است مناسب‌ترین انتخاب رنگ باشد.

انتخاب رنگ روشن می‌تواند محصول شما را بیشتر در معرض توجه قرار دهد؛ با این حال باید مواظب باشید که زیاده‌روی نکنید.

علاوه‌بر رنگ، باید تصمیم بگیرید که پوکه های آرایشی (آمبولانژ) شما مات، نیمه شفاف یا کاملا شفاف باشند. اگرچه ظروف شفاف می‌توانند درجه یک و زیبا به‌نظر برسند، با انتخاب یک ظرف شفاف، باید توجه داشته باشید که محصول شما قابل مشاهده خواهد بود. اگر طیف وسیعی از محصولات آرایشی و بهداشتی دارید، بعید است که همه آن‌ها یک‌رنگ باشند. بنابراین یک ظرف شفاف می‌تواند از یکنواخت‌شدن محصولات شما جلوگیری کند. همچین ظروف شفاف حتی مقدار کمی از تفاوت سطح در پرکردن محصول را نشان می‌دهند.

پوکه‌های مات یا نیمه‌شفاف می‌توانند به جلوگیری از این مشکلات کمک کنند. بسیاری از پوکه‌های لوازم آرایشی دارای روکش براق هستند. با این حال، روکش مات می‌تواند سطح خاصی از ظرافت و تجمل را به محصولات شما اضافه کند.

پوکه های آرایشی (آمبولانژ)

عملکرد

در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، باید به خاطر داشته باشید که این محصولات مرتبا استفاده می‌شوند. به همین دلیل پوکه‌ها باید طوری طراحی شوند که امکان استفاده راحت از محصول را فراهم سازند.

اگر مرطوب‌کننده‌های بدن، کرم‌های صورت یا لوازم آرایشی مانند فونداسیون را می‌فروشید، ممکن است بهتری باشد که از پوکه‌های پمپی استفاده کنید. این پوکه‌ها علاوه بر اینکه امکان استفاده مکرر و راحت را برای مشتری فراهم می‌سازند، مانع از خشک‌شدن یا آلود‌شدن محصول می‌شوند.

برای محصولاتی مانند کرم‌های دست و بالم لب که معمولا در کیف حمل می‌شوند، لازم است از بسته‌بندی‌های سبک‌تر و در عین حال مقاوم‌تری استفاده کنید. پوکه شیشه‌ای ممکن است آسیب ببیند، بنابراین پلاستیک سبک‌وزن گزینه بهتری است.

 

هزینه

در تجارت، پول همه‌چیز است. اگر فروش شما بیشتر از سربار شما نباشد، سودی نخواهید داشت و کسب‌و‌کار شما دوام نخواهد آورد.

هنگام محاسبه سربار خود، باید هزینه‌های محصول خود را در نظر بگیرید؛ از جمله هزینه‌های مواد تشکیل‌دهنده و هرگونه هزینه کار، هزینه‌های بسته‌بندی و طراحی، تدارکات، تحویل، بازاریابی و هر هزینه دیگری که دارید.

شما باید سعی کنید سربار خود را تا حد امکان پایین نگه دارید تا بیشترین سود را به دست آورید. به این فکر کنید که کجا می‌توانید هزینه‌ها را کاهش دهید. گاهی ممکن است لازم باشد پوکه های آرایشی (آمبولانژ) را برای کاهش هزینه تعدیل کنید. این تعدیل می‌تواند شامل تغییر در شکل، اندازه و مواد سازنده باشد. باید به این نکته توجه کنید که تغییر در پوکه های آرایشی (آمبولانژ) باید به‌شکل ظریف و دقیق انجام شود تا کم‌ترین اثر را بر کیفیت محصول نهایی بگذارد.

برای مثال، گاهی جایگزینی پوکه های آرایشی (آمبولانژ) پلاستیکی محکم، باکیفیت و در عین حال شفاف به جای شیشه، می‌توانند هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش دهند. یا مثلا جایگزین‌کردن یک بسته‌بندی استوانه‌ای به‌جای مربع و مستطیل می‌تواند بدون کاهش کیفیت، سبب صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود.

 

سخن آخر

برای طراحی یا خرید پوکه های آرایشی (آمبولانژ)، باید جنس، شکل، هزینه، کارکرد، سایز و موارد دیگر را در نظر بگیرید. تنها در صورتی که همه موارد فوق را با هم رعایت کنید، می‌توانید یک پوکه مناسب برای لوازم آرایشی و بهداشتی خود تهیه کنید. اگر محصولات شما تازه‌کار هستند و قصد دارید هزینه آن‌ها را پایین نگه‌ دارید، می‌توانید با تغییر پوکه، هزینه چشمگیری داشته باشید. اما اگر محصولات شما جاافتاده و پرفروش هستند، ارتقای پوکه های آرایشی (آمبولانژ)، می‌تواند با چشمگیر‌کردن و لوکس‌کردن بیشتر محصول، تقاضای مشتریان را برای خرید آن افزایش دهد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.